Τι είναι το AMP (Accelerated Mobile Pages);

 

Το AMP είναι ένα framework ανοικτού κώδικα που αναπτύχθηκε από την Google σε συνεργασία με το Twitter. Οι πρωτοφορεμένες σελίδες για κινητά (η αλλιώς AMP) είναι σελίδες προσαρμοσμένες για κινητές συσκευές. Ουσιαστικά σάς επιτρέπει να δημιουργείτε ελαφρές σελίδες για κινητά, απλοποιώντας την HTML και ακολουθώντας τους απλουστευμένους κανόνες CSS.

Το AMP αρχικά θεωρήθηκε ότι αναπτύχθηκε σε απάντηση στα Instant Articles του Facebook. Ωστόσο, με την πάροδο των ετών, έχει γίνει μια ισχυρή πλατφόρμα για την παράδοση περιεχομένου απευθείας από τα αποτελέσματα αναζήτησης με σχεδόν ταχύτητα φωτός. Νωρίτερα φέτος, η Google ανακοίνωσε ότι θα προωθήσει για την τεχνολογία AMP ως Web Standard.

 

Πώς λειτουργεί το AMP;

Το AMP έχει 3 κύρια μέρη.

 AMP HTML: Σκεφτείτε το AMP HTML ως μια πιο λιτή έκδοση του κανονικού HTML. Το AMP έχει αυστηρούς κανόνες για τα HTML tags που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε. Για να εξασφαλιστεί η γρήγορη φόρτωση σελίδας, ορισμένα στοιχεία HTML, όπως φόρμες, δεν επιτρέπονται στο AMP. Το AMP απαιτεί επίσης να χρησιμοποιήσετε μια βελτιωμένη έκδοση του CSS. Δείτε την πλήρη λίστα των απαιτούμενων HTML tags για το AMP. Κανένα από αυτά δεν θα πρέπει να σας φαίνεται ξένο αν είστε συνηθισμένοι να δημιουργείτε περιεχόμενο ιστού χρησιμοποιώντας HTML και CSS.
AMP JS: Για να εξασφαλιστεί γρήγορος φόρτος σελίδας σε κινητές πλατφόρμες, το AMP περιορίζει τη χρήση οποιουδήποτε Javascript. Η μόνη εξαίρεση είναι για τα σενάρια AMP. Αυτά που περιορίζε σε σχέση με την JS,  τα παρέχει με μια βιβλιοθήκη με στοιχεία εύκολα στην εφαρμογή. Μπορείτε να δημιουργήσετε κινούμενα σχέδια, να φορτώσετε δυναμικά το περιεχόμενο, να τροποποιήσετε τη διάταξη και πολλά άλλα χρησιμοποιώντας την βιβλιοθήκη του AMP.
AMP CDN: Κοινώς γνωστό ως AMP Cache, ένα κρίσιμο στοιχείο της πλατφόρμας AMP είναι το δίκτυο παροχής περιεχομένου με βάση το διακομιστή μεσολάβησης (CDN). Το CDN ανακτά το περιεχόμενο AMP και το αποθηκεύει για γρήγορη παράδοση. Από προεπιλογή, το AMP CDN αποθηκεύει όλα τα έγκυρα περιεχόμενα AMP και δεν παρέχει την επιλογή εξαίρεσης. Ωστόσο, μπορείτε να συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τον δικό σας CDN επίσης.

 

Επομένως, πρέπει να χρησιμοποιήσω το AMP για την ιστοσελίδα μου;

Στα λίγα χρόνια που ξεκίνησε το AMP, είναι γενικά αποδεκτό ότι οι χώροι των μέσων ενημέρωσης λειτουργούν ικανοποιητικά με το AMP. Δεδομένου ότι το μεγαλύτερο μέρος του περιεχομένου σε ιστότοπους πολυμέσων είναι στατικό, αυτοί οι ιστοτόποι έχουν σημειώσει σημαντικές αυξήσεις στην επισκεψιμότητα οργανικής αναζήτησης. Επιπλέον, η Google έχει επίσης διευκολύνει τους εκδότες να κάνουν το περιεχόμενό τους να ξεχωρίζει με τα Rich Cards. Για ιστοσελίδες ηλεκτρονικού εμπορίου με περιεχόμενο που είναι δυναμικό και μεταβαλλόμενο με βάση τις επιλογές των χρηστών (σκέφτεστε το φιλτράρισμα, τη διαλογή, την προσθήκη στο καλάθι και τις πιο δυναμικές ενέργειες των χρηστών), το AMP μπορεί να μην είναι ακόμα η καλύτερη λύση σε όλες τις περιπτώεις. Όμως ηλεκτρονικά καταστήματα που δεν έχουν μεγάλες μεταβολές στα προϊόντα και στα αποθέματα, μπορούν να επωφεληθούν από το AMP. Πολλοί συμφωνούν ότι το AMP προσφέρει:

Σημαντική αύξηση της επισκεψιμότητας (οργανικής αναζήτησης).
Αυξήση στις μετατροπές που προκύπτουν από ταχύτερες και καλύτερες εμπειρίες κινητών τηλεφώνων.
Μειώση του φόρτου στους διακομιστές από το AMP CDN cache.

 

Αλλά ποια είναι τα μειονεκτήματα του AMP;

Ο πιο συνηθισμένος λόγος για τον οποίο κάποιες ιστοσελίδες αποφάσισαν να μην εφαρμόσουν το AMP, είναι το κόστος που απαιτείται για κάνουν AMP-ify τις σελίδες τους. Για να επωφεληθεί μια ιστοσελίδα από τα πλεονεκτήματα του AMP, θα πρέπει να υλοποιηθεί παράλληλα μια έκδοση AMP της ιστοσελίδας. Αυτό σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί να είναι αρκετά δύσκολο.

Από τη στιγμή που το AMP αποθηκεύει περιεχόμενο σε cache χωρίς να υποβάλλει αιτήματα στους διακομιστές σας κάθε φορά, τα εργαλεία ανάλυσης και μέτρησης δεν μπορούν να βασίζονται 100% σε αιτήματα διακομιστή. Θα χρειαστεί να εφαρμόσετε ειδικές παράμετροι παρακολούθησης για την ακριβή λήψη CTR και μετρήσεων από την έκδοση AMP της σελίδας.

Για να το πούμε απλά, το AMP είναι ένα ελαφρύ HTML – που σημαίνει ότι δεν μπορείτε να προσφέρετε πλούσιες εμπειρίες χρήστη, όπως κινούμενους χάρτες, περιστρεφόμενες εικόνες και πολλά άλλα σχετικά. Εάν τμήματα του ιστότοπού σας βασίζονται σε μεγάλο βαθμό σε πλούσιο UX, ίσως θελήσετε να επανεξετάσετε τις εκδόσεις των AMP αυτών των διαδικτυακών τμημάτων.

 

 

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here